امیرعبداللهیان بعد از دیدار با مقامات حماس و جهاد اسلامی: در جریان سناریو‌های آینده قرار گرفتم-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

امیرعبداللهیان بعد از دیدار با مقامات حماس و جهاد اسلامی: در جریان سناریو‌های آینده قرار گرفتم

وزیر امور خارجه بعد از دیدار با مقامات حماس و جهاد اسلامی در بیروت گفت که در جریان آخرین تحولات غزه و کرانه و جزییات بیشتر آتش‌بس انسانی و سناریو‌های آینده قرار گرفته و تصریح کرد که مقاومت حذف شدنی نیست.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 22
کد خبر: ۲۱۴۹۲۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ادامه رایزنی‌ها و تلاش‌ها در راستای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، رفت محاصره غزه و ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم فلسطین امروز (چهارشنبه) اول آذر ماه در رأس هیأتی به بیروت سفر کرد، ضمن دیدار و گفتگو با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان با زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «خلیل الحیه» مسؤول روابط عربی اسلامی و نایب رئیس جنبش حماس در غزه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آخرین تحولات غزه و روند قریب الوقوع آتش‌بس در این منطقه بحث و تبادل نظر شد.

این سفر که دومین سفر امیرعبداللهیان ظرف حدود یک ماه و نیم گذشته است، در استمرار و تکمیل تلاش‌های مستمر و فشرده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین، پایان دادن به تجاوز ظالمانه رژیم صهیونیستی، رفع محاصره غزه و ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم فلسطین صورت گرفته است.

وی درباره این دیدار در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ‏امروز در بیروت و در دیدار با مقامات حماس و جهاد‌اسلامی فلسطین در جریان آخرین تحولات غزه و کرانه و جزییات بیشتر آتش‌بس انسانی و سناریو‌های آینده قرار گرفتم.

قرار است آتش‌بس تا ساعاتی دیگر برقرار شود. بامداد امروز چهارشنبه اول آذر ماه و بعد از گذشت ۴۷ روز از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری در واکنش و به بهانه عملیات طوفان الاقصی، کابینه رژیم صهیونیستی توافق آتش‌بس با میانجی‌گری دولت‌های قطر و مصر را پذیرفت.

وزیر خارجه با بیان اینکه ‏بی تردید مقاومت حذف شدنی نیست، تصریح کرد: کشتار غیرنظامیان، محاصره انسانی و کوچ اجباری فلسطینی‌ها باید متوقف شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که ‏زمان به نفع رژیم اسرائیل نیست، یادآور شد:، اما اکنون زمان به نفع ابتکارات سیاسی و تمرکز همه بر امنیت فلسطین و امنیت جمعی منطقه‌ای است.

امیرعبداللهیان همچنین در توصیه‌ای به دولتمردان آمریکایی با بیان اینکه ‏کاخ سفید به دقت تاریخ ۷۵ ساله مبارزات فلسطین و لبنان و منطقه را مرور و واقع بینانه رفتار کند، افزود: ادبیات اشغالگری جایی در جهان معاصر ندارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی امروز در تشریح سفرش به لبنان گفت: امروز در بیروت هستیم تا در رایزنی با مقامات عالی لبنان در خصوص چگونگی امنیت حداکثری منطقه و چگونگی احقاق حقوق فلسطین رایزنی و مشورت داشته باشیم.

وزیر امور خارجه در سفر قبلی خود به بیروت (۲۱ و ۲۲ مهر ماه) نیز با زیاد نخاله و مقامات حماس در بیروت هم دیدار و گفتگو کرده بود. وی همچنین در آن سفر به دوحه هم رفت و با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار کرد و در دومین سفرش به دوحه نیز با هنیه ملاقات و درباره اوضاع فلسطین به گفتگو پرداخت. / فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده